Skip to main content

Ouders & Mundus

De ouders zijn hard nodig om van een school een fijne plek te maken. Ouders en school trekken samen op in de ontwikkeling van het kind en zijn samen verantwoordelijk. Openheid en eerlijkheid staan centraal in de gesprekken die er gevoerd worden tussen ouders en school.

Ziber / Kwieb app

Om de communicatie tussen ouders en school makkelijk te laten verlopen, werken bij met de Ziber / Kwieb app. Dit is een ouderapp die automatisch alle communicatie vertaalt in de eigen voorkeurstaal van de gebruiker. Op deze manier is het contact tussen ouders en leerkrachten laagdrempelig en betrekken we ouders bij de verschillende ontwikkelingen en activiteiten van de school. 

Kijkmomenten

We organiseren verschillende keren per jaar kijkmomenten in de groep waarop u als ouder een kijkje in de groep en school kunt nemen. Deze tijden verschillen per groep en per locatie. Op de informatieavond en in onze activiteitenkalender wordt u ingelicht over de exacte data van deze momenten.

MR / ouderavonden

Gedurende het schooljaar, organiseert de MR ouderavonden. Omdat er in het schooljaar veel in- en uitstroom is van leerlingen, hebben wij niet een vaste oudergeleding in de MR. Alle ouders worden uitgenodigd om deel te nemen aan de ouderavonden waarin zij kunnen meedenken over verschillende zaken die spelen op en om de school.

Rapporten & ontwikkelgesprekken

Leerlingen zitten over het algemeen ongeveer een jaar bij ons op school. In dat jaar zijn er meerdere vaste momenten waarop ouders worden uitgenodigd om op school over de ontwikkeling van hun kind te praten. Ouders worden bij aanmelding uitgenodigd voor een brede intake. Dit is een uitgebreid gesprek waarin we een goed beeld proberen te krijgen van de leerling en de situatie. Ouders krijgen tijdens dit gesprek alle benodigde informatie over de school en worden rondgeleid.

Als een leerling ongeveer 3 weken op school is, worden ouders uitgenodigd voor een startgesprek met de leerkracht. Hierin wordt besproken hoe de eerste weken op school zijn gegaan en aan welke doelen we de komende periode gaan werken. ook is er ruimte voor ouders om vragen te stellen over het onderwijs. 

Na iedere 13 weken worden leerlingen getoetst. De ouders worden na periode 2 en periode 3 uitgenodigd voor een ontwikkelingsgesprek. Dat is na ongeveer 26 weken en 39 weken. De leerlingen krijgen tijdens dit gesprek ook hun rapport uitgereikt. In het gesprek wordt ook besproken wanneer we verwachten dat de leerling uit zal stromen naar een Nederlandse school. 

Mochten er gedurende de tijd bij ons op school bijzonderheden zijn, kan er op verzoek van de leerkracht of vanuit ouders, altijd een extra afspraak gemaakt worden.